Verrassende oogsttijd

Oogst 2013 kostte meer tijd dan gedacht, maar ik heb weer super lekkere olie ‘onder de kurk’ en morgen zijn de eerste flessen al in Nederland!

Net als in 2011, hingen er bij ons weinig olijven aan de boom en ik wilde uitbreiden dus ben ik gaan zoeken naar nieuwe San Mauro boeren.

Altijd spannend zo’n zoektocht. Je ontmoet interessante mensen en doet soms leuke ontdekkingen. De ontdekking van het jaar is boer Tesei. Deze man heeft maar liefst 2500 olijfbomen vol met prachtige olijven. Daarnaast heeft Tesei net een perserij overgenomen met daarbij 250 m2 ruimte met een vergunning voor een bottelarij die hij aan mij wil verhuren. En laat dat nu precies zijn waar ik al 2 jaar naar op zoek ben. Je zult het niet geloven, maar ik heb de huur van het huidige pand meteen opgezegd en half januari gaan we al verhuizen naar de nieuwe locatie.

olieLogistiek best lastig allemaal, want ik heb de olieopslag moeten splitsten: een klein deel op de oude locatie en de rest staat al in het nieuwe pand. We konden daarom ook maar een beperkt assortiment flessen bottelen. Van de nieuwe oogst heb ik nu alleen de BiCultivar 500 ml en de Colline 250 ml. De andere flessen komen begin februari.

Omdat de veelgevraagde BiCulitivar Professional 750ml er nog niet is heb ik een speciale aanbieding voor de 500ml. Normaal kost deze fles € 27,95, maar zolang de Prof er nog niet is bied ik hem aan voor € 25,=. Voor 6 flessen betaal je € 135,=

De olie is echt weer overheerlijk, dus geniet er van!

Leave a Reply

